Helgmys

Nu är det måndag igen... Visst är det märkligt att helgerna går så fort. Den här helgen gick som för många andra i julens tecken. I form av julgodistillverkning, granhuggning, städning och julklappsinköp. Jag har länge tänkt åka till Fik & butik i Rockneby och i lördags blev det äntligen läge. Fredric var på tränarkurs och Alicia på kalas. Fikasugna som vi var, Adam och jag, blev vi inte besvikna. Adam satt länge med ett nöjt leende på läpparna efter kladdkakan. Jättegott kaffe i små söta koppar med rosor på - precis min smak! I den lilla butiken inhandlades en och annan julklapp! Där fanns allt från marmelad från Birgittas matbod till ljusstakar i luffarslöjd och tovade små får från gårdens egna får. I källaren fanns en liten lapptäcksutställning. - Mamma, här är en handduk med en nalle-applikation. Vad fin! säger min son nio år gammal. Applikation?! Han upphör aldrig att förvåna...

Det här lapptäcket tycker jag är såå fint! Mitt favorittyg också! 




Foto: Johanna Alvemo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0