Mamma Mia! Vilken show!

En dag i veckan går min flicka Alicia på gymnastik. Idag var det avslutning i form av stor show med ABBA-tema i sporthallen. Hur klär man en liten flicka på 6 år ABBA-inspirerat? Inte jättelätt... Självklart gör jag det inte enkelt för mig! Jag kommer ihåg en påskfest för 6 år sedan då Adam absolut ville vara kyckling. Inte påskgubbe. Kyckling! Självklart vill jag göra allt för min älskling så jag la ner hela min själ i denna gula skapelse. Jag sydde fel och fick köpa mer tyg. Fingrarna värkte. Ögonen värkte av trötthet. Men den lycka som lyste i Adams ögon när han provade den var värt allt slit. 

Jag såg framför mig Alicia i utsvängda byxor med virkad blå liten mössa likt ABBA-Agneta framför mig. Men så inser jag mina begränsningar och inser att Alicia inte ens vet vilka ABBA är. Hon skulle bli lika lycklig med en kornblå topp från HM. Till min stora glädje inser jag att när vi kommer till sporthallen är det fler som tänkt som jag... 

Arrangemang som detta skapar ju dock ofta ett visst kaos bland föräldrar och ledare. Detta var inget undantag. Mitt i all röran brister Alicia ut i gråt: jag vill inte vara här! Jag kramar om henne och säger att när vi hittar hennes kompisar så kommer det att kännas mycket bättre men inom mig gråter jag också och vill också bara gå därifrån. Lättnaden är stor hos oss båda när vi äntligen kommer rätt. Med bankande hjärta går jag upp och sätter mig på läktaren där resten av familjen väntar. Gissa om vi var stolta när vår söta Alicia i blå topp hjulade och gjorde bakåtkullerbyttor i takt till... 



Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag var också där, men jag gick balansgång med kaffekoppar mellan läktarraderna och beundrade dessa duktiga ungdomar.

2009-12-21 @ 18:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0