Tisdagstema

Jag ser verkligen fram emot tisdagarna fast att tiden går skrämmande fort. Om 27 dagar är julen över...

Dagens tisdagstema är speglingar. Min första tanke var en kurslitteraturbok som jag läste på gymnasiet. Den hette Speglingar och bestod av en samling texter av stora klassiska författare. Men jag kan ju inte precis ta ett foto av en bok... så jag började fundera på vad ordet speglingar betyder för mig. Självklart kopplar jag samman detta med återblick och vattenspeglar men jag kom också att tänka på uttrycket "ögat är själens spegel". Jag hörde på en föreläsning en gång att du läcker vad du tänker och visst stämmer det. Ögonen avslöjar känslor som du inte kan dölja. Otroligt spännande tycker jag! Här är mitt bidrag. Vad kan man läsa i mina ögon?


Foto: Johanna Alvemo  

Kommentarer
Postat av: Nawal

En mycket fin tolkning av veckans tema!

2009-12-01 @ 09:38:00
URL: http://newl.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Om du frågar mig vad jag ser i ditt öga är det lite drömmande men också lite sorg.

2009-12-03 @ 22:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0