TisdagsTema

Åh nej, tänkte jag idag när jag läste veckans tisdagstema! Självporträtt! Två minuter tidigare hade jag precis tittat på mina otroligt svullna och röda ögon i spegeln. Måndagen avslutades nämligen i tv-soffan med den sanslöst sorgliga filmen "The Reader". Vad är det som gör att trots att vi (läs kvinnor!) vet att filmen kommer vara sorglig tittar, rekommenderar andra att se den plus att vi ofta ser den en gång till? Snacka om självplågeri! 

Hur tar man ett självporträtt utan att ögonen syns? Hmm... Här är mitt resultat:
 


Foto: Johanna Alvemo


Idag har mamma och jag varit i Modehuset för att hitta klänningen till den lokala fotbollsklubbens årsfest på lördag. Tro det eller ej men i första affären vi kom in i fanns den. Fast sedan fick vi självklart gå igenom alla affärerna för att hitta en passande scarves som till slut inhandlades i den första affären. Vi tog en liten paus på caféet "En trappa upp". Tyvärr var kärleksmumsen inte bakade med kärlek och mysfaktorn var pisslåg men kaffet var gott! Men bara gott kaffe gör det inte värt att gå en trappa upp... 

 


 
Foto: Johanna Alvemo ...bilden ljuger!


Kommentarer
Postat av: Wickan

Vet inte hur många gånger jag sett "When a man loves a woman"... o gråtit...



Det blev ju ett bra självporträtt!!



Snacka om tur att hitta rätt vid första bästa affär!!

2009-11-10 @ 20:25:23
URL: http://wickansvarld.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Har också fikat där en gång och aldrig mer. Bakelsen gammal, kaffet acceptabelt, men omysigt, känslan av skramligt skolkök, så jag håller med.

2009-11-10 @ 22:05:13
Postat av: Anni

Men det blev ett prima porträtt! Tror inte jag har sett filmen (antar att jag borde komma ihåg det!), så jag vet inte hur mina ögon skulle se ut i samma läge...

2009-11-11 @ 14:53:07
URL: http://vardagsnjutning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0