19 dagar kvar

Jag har inte berättat så mycket om min företagsidé för er. Den 1:a december börjar närma sig med stormsteg och det är ju det magiska startdatumet för min lilla webbutik. Jag har så länge jag kan minnas velat ha ett eget företag. För cirka nio år sedan gick jag och min bror en starta-eget-kurs på Almi och tro mig, många idéer har bollats sedan dess. Affärsöverlåtelser på Blocket har finkammats. Det har fantiserats om övriga lokaler på Hemnet men modet har aldrig infunnit sig förrän nu... Egentligen är inte steget så stort. Jag kommer att arbeta kvar i det stora blå huset på heltid och arbeta med min webbutik kvällar och andra lediga stunder. Steget är iallafall taget! Jag har registrerat en enskild firma och jag tror på mig själv och min idé. Det finns ett jättebra ordspråk: gör som havet - våga.

Min webbutik kommer som ni redan vet att heta finafynd.com. Jag har alltid haft en stor passion för auktioner och loppmaknader. Kommer ni ihåg barnprogrammet om Trasdockorna? Det handlade om att man duger fast att man är lite trasig och udda. Det gör att man är unik och alldeles speciell. Jag blir ibland skrämd av dagens slit- och slängsamhälle. Varför inte ta vara på det som finns istället för att producera mer och mer och mer? Jag kommer med andra ord att sälja vackra, fina saker som förtjänar en ny chans.

Tänkte bjuda på en liten smygtitt...






Foton: Johanna Alvemo


Kommentarer
Postat av: erica

Åh, det ska bli så roligt att se vad du har i din lilla butik. kram

2009-11-12 @ 08:56:18
Postat av: Gunills

Vilka vackra bilder på fina fynd! Jag väntar med spänning på att fina fynd ska öppna.

2009-11-12 @ 22:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0