Spikmattor och vindkraft

Jajamänsan, jag hade rätt! Det är spikmattan som är Årets Julklapp 2009. Egentligen är det ju lite sorgligt att det blev det. Produkten ska representera den tid vi lever i, enligt Handelns Utredningsinstitut. Spikmattan sägs vara bra mot bland annat huvudvärk, spänningar och stress.


Foto: Team Shakti


Idag mötte jag tre långtradare som var det längsta jag sett! Det kändes nästan som en overklig sekvens av filmen "Världarnas krig" med supersnyggingen Tom Cruise. Förlåt Fredric... igen! Jag kunde nästan höra ljudet från de blodtörstande monstren... Nej, bara lugn! Det var ett vindkraftverk. Jag läste i "En obekväm sanning" av Al Gore att vi har allt som behövs för att börja lösa klimatkrisen - utom möjligen den politiska viljan. Vi fortsätter dagligen att att fylla luften med kolutsläpp, trots att vi är omgivna av vindkraft, som bara väntar på att tas i bruk. Visserligen förändrar de utseendet på omgivningen men vår energihunger bara ökar. I like vindkraft...  

 



Foto: Johanna Alvemo - hann tyvärr bara få med en fjärdedel av vingen 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vet du, jag hörde på radion i morse att det skulle bli ett presentkort som skulle bli årets julklapp. Den som lever får se som man brukar säga. Kram på dig.

2009-11-12 @ 22:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0