Drömmar i kras

Jag har haft ett annat starta-eget-projekt på gång ett tag och idag kunde målet siktas. Det var idag mötet med banken var inbokat. Jag kom dit med min lilla mapp bestående av kalkyler, offerter och andra viktiga ihopsamlade fakta. Under resans gång har jag bara mötts av positiva reaktioner och någonstans i mig kände jag att det har gått alldeles för bra. Men med gott mod, starkt självförtroende och stort hopp klev jag in på banken. För att sedan kliva ut från banken tillplattad, trampad på och fullständigt nedslagen. Varför är det alltid pengar som ska bestämma? Man får ofta höra att det bara är att våga och sedan satsa, men det stämmer inte. Det hjälper inte hur mycket jag än brinner och hur bra kalkylerna än ser ut. För i sista och avgörande steget är det alltid den kontanta insatsen som styr. Har man inte minst 20% i kontantinsats tittar inte ens banken på ärendet. Man ska antingen vara född i "rätt" familj eller vara minst 50 år gammal för att kunna satsa på sin dröm. Eller är det det här som är lösningen... 


Foto: Johanna Alvemo 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ge inte upp, kommer tid kommer råd som det heter.

2009-11-16 @ 22:27:07
Postat av: erica

GE INTE UPP! bort med de tankarna och vidare till nästa bank vännen. som de stampade på oss, gång på gång. men bort med de negativa tankarna!! skaka av dig det och gå vidare till nästa lika positivt inställd och säker. kram kram & lycka till!!

2009-11-16 @ 23:07:59
Postat av: erica

glömde en sak...du har ju redan lyckats med att förverkliga drömmar, Finafynd är väl en kanonstart på dina drömmar! :)

2009-11-16 @ 23:10:11
Postat av: Johanna

Tack! Vad gulliga ni är! Nej, än har jag inte gett upp. kram på Er

2009-11-17 @ 10:00:15
URL: http://finafynd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0