Tisdagstema

- Veckans tema får bli kaos. Det känns logiskt med tanke på att jag befinner mig mitt i en flytt och inte har varken ork eller lust att hala upp en kamera just nu. Så vad har ni för slags kaos?



Vaknade idag ovanligt utvilad och pigg. Fast har man sovit i tio timmar borde man i och för sig vara det... Hungriga barn meddelade att frukostdags skulle vara trevligt. Jag öppnar kylskåpet och upptäcker att vi glömde köpa smör igår. Jaha, typiskt! Med en mil till närmsta affär är spontana besök inte speciellt välkomna men smörgås utan smör är det ingen som vill ha. Självklart kör jag fast i snöhögarna när jag ska backa ut bilen från parkeringen. Skottar, skottar och skottar... Upptäcker mitt i skottandet att sopgubben (får man säga så?) har hängt en lapp på soptunnan där han ber oss att skotta. Jag förstår hans frustration! Med svetten rinnande och hungern knorrande i magen får även sambon sig ett par svärord. För trots all jämlikhet i vårt förhållande är det jag som vattnar blommor och han som skottar snö! Klockan 11.00 sitter vi äntligen vid frukostbordet. Det blir sällan riktigt som man tänkt sig!

Som heltidsarbetande tvåbarnsmamma med ambitioner om ett eget företag och som dessutom har en sambo med liknande ambitioner kommer kaoskänslan då och då krypande. Man vill bara slita sitt hår och skrika: jag blir galen! 

Fler kaosartade bilder finns här

Foto: Alicia Alvemo

Kommentarer
Postat av: Maria

Visst vill man slita sitt hår ibland mitt i allt kaos som uppstår. Din bild visar de känslorna bra.

Ha en bra dag!

2010-02-23 @ 12:54:25
URL: http://minaordminabilder.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Precis så kan man känna sig ibland, en talande bild tycker jag. Kram på dig.

2010-02-23 @ 13:23:10
Postat av: Milla

Ibland kan det kännas så!

Postat av: erica

vaddå mitt i en flytt??? har jag missat ngt? kram

2010-02-23 @ 21:34:23
Postat av: Camilla "Lillagul"

Bra foto på kaos !

Visst vill man slita i sitt hår så där ibland :)

Tack för kommentaren på mina kaos bidrag.

Fotot på guldfisks kaoset är tagen i en park i Beijing , där jag var 2003 :)

2010-02-23 @ 21:54:01
URL: http://camillalillagul.blogspot.com
Postat av: Johanna

Ha ha... Erica du har inte missat något. Det är Maria som har tisdagstema som ska flytta. Syns på jobbet i helgen! Kram

2010-02-24 @ 20:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0