Filmtips

Film är något av det bästa jag vet! Jag jobbade i många år på stadens biograf, så gissa om jag har sett mycket film. Det är något alldeles speciellt med att gå på bio. Doften av popcorn, sorlet av förväntansfulla besökare... Konstigt nog blir plötsligt reklamfilmen intressant. Nu för tiden blir det inte så många biobesök, istället har vi gått med i lovefilm. Inte så dumt det heller...

Häromkvällen såg jag (Fredric somnade och missade hela filmen!) en riktigt bra film: Mitt liv utan mig. Den lämnade en hel del tankar efter sig. Vad är egentligen viktigt i livet? Ett dammfritt hem? Undanplockade skor i hallen? Ska mina barn minnas mig som den som bara städade och tjatade?! Man säger ofta: man lever bara en gång. Men tänk efter riktigt, riktigt noga. Lyssna på ordens innebörd. Vad är viktigt i livet? Se filmen...

Mitt liv utan mig (Drama 2003)


DVD Film: Mitt liv utan mig

 Originaltitel:

My life without me
Release:
DVD 2005-02-02 | Bio 2004-08-06
Regi:
Isabel Coixet.
Manus:
Isabel Coixet.
Skådespelare:
Mark Ruffalo, Alfred Molina, Amanda Plummer, Scott Speedman, Maria de Medeiros.
Ann är 23 år gammal och lever ett enkelt liv tillsammans med sin man och två barn i en husvagn i sin mammas trädgård. Hon sliter hårt för att dra in pengar och att klara av att försörja sin man då hennes man är arbetslös. Efter ett läkarbesök får hon reda på att hon har cancer och ungefär två månader kvar att leva. Hennes liv får en dramatisk vändning och hon bestämmer sig för att göra en lista och ta hand om allt och göra allt som hon drömt om innan hon går bort. Listan innehåller allt från att skaffa lösnaglar till att bli kär i en annan man...



Kommentarer
Postat av: Gunilla

Den har jag sett, vilken bra film. Kanske det är att bry sig om varandra mer än att plocka och tjata, för ingen vet hur lång tid vi har här på jorden. kram på dig.

2010-06-17 @ 18:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0