Tisdagstema - långsamt

- Den här veckan surar jag över våren som jag tycker tar väldigt lång tid på sig att komma. Vad hittar ni som är långsamt? Fram med kamerorna och fota innan den eller det försvinner!


När jag var liten gick klockan så långsamt fram. Aldrig var väl dagen innan julafton eller födelsedagen så lång. Varför kommer de aldrig och sjunger? Jag låg och lyssnade länge, länge efter steg och prassel som avslöjade den lilla firande körens antågande. Nu för tiden tror man knappt det är sant att tiden går så fort. Men herregud, jag fyllde ju nyss år...

Fler långsamma bidrag finns här.

Foto: Johanna Alvemo


Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Denna reflektion känner jag igen. Jag trodde tiden var konstant men har många gånger kommit på att så kan det inte vara;-))

Postat av: Carina - inspirera

Det där känner jag verkligen igen...att klockan kan vara en sån luring!

Kramen.

2010-03-30 @ 13:58:27
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Anneli - A'la Foto

För min del går varken tiden eller våren långsamt här! Usch...tiden bara rusar tycker jag! :O/

Men det är en fint fångad bild och jag gillar vinkeln!!



Gissar att du bor i norr så jag hoppas våren kommer även till dig!



ha en fin dag!

2010-03-30 @ 14:24:48
URL: http://alafoto.se/blogg
Postat av: Gunilla

Jag håller helt med dig. I mitt liv tycks det som det bara finns måndag och fredag. Man kan ju nära en liten önskan att sommarmånaderna inte går lika fort, då man önskar hinna med så mycket. Kram

2010-03-30 @ 16:12:59
Postat av: mimmi

Det var en kanon bild .. vilken underbar vinkel och djup som är i den :)

Postat av: Camilla "Lillagul"

Jättebra tolkning som man verkligen känner igen sig i :)

2010-03-30 @ 18:21:00
URL: http://camillalillagul.blogspot.com
Postat av: Kvasthilda

Hahahahah! Underbart :-)) Härligt med vinkel sett ur barnaögon :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0