Lussebullebak

När jag gör något, vad som helst, gör jag det ordentligt. Inga halvmesyrer. Allt eller inget. Sån är jag. På gott och ont. Så om jag ska baka lussebullar gör jag inte en sats - utan två. Fast jag trodde nog inte riktigt att det skulle bli sååå många. Vårt kök förvandlades till fabrik. Bakplåtspapper lånades av grannen och russinen tog till barnens glädje också slut (varför ha russin i när det ändå aldrig är någon som gillar det?!). En sak är iallafall säker: jag måste köpa fler ugnsplåtar. Vi har bara två stycken och det försvårar storbak något. Ett ljuvligt adventsfika blev det vill jag lova! Väl värt mödan...


 Foto: Johanna Alvemo

Kommentarer
Postat av: gunilla

Oh, vad gott. Vad duktig du är.

Om jag tänker lite kan jag känna den ljuvliga doften, säger en glutenallergiker. kram

2010-11-30 @ 13:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0