Onsdag

Liten ledsen. Tårar trillar. Magen värker. Mamma går och går. Hjärtat värker. Vyssar. Vaggar. Nynnar. Inget hjälper. Vad åt jag igår? Kanske är liten hungrig. Provar. Ännu inga rutiner. Du är ju rutinerad - tredje barnet. Visst. Åtta år är lång tid. Hunnit glömma. Ny liten människa med egen vilja. Bara en månad gammal - idag! Liten ledsen. Mamma ledsen.
Frisk luft ska vara bra. Snön faller. Halkigt. Slirigt. Liten somnar. Mamma får ny energi med varje andetag. Lättnad. Ingen värk. Känns mycket bättre nu.


Kommentarer
Postat av: gunilla

Du skriver så underbart målande. Jag känner med dig.

Men den här tiden går så fort trots allt, och innan man vet ordet av börjar dom skolan, tonåren och vips

flyttar hemifrån för att starta sin vandring i vuxenlivet, NJUT nu av det lilla hjälplösa knytet.

Kramar till er

2010-11-24 @ 18:21:58
Postat av: Anette Engkvist

Vad fint skrivet!! Jag har fyra barn o känner igen mig, förväntades ibland att jag visste allt redan...fyran fick lite kolikbesvär o då stod jag faktiskt handfallen.

2010-11-29 @ 13:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0