Liten husmorsskola

På vår byrå i sovrummet har jag ett "träd" med smycken. Ganska många smycken. Nu hade ett av alla dessa smycken gjort så att några av mina silverhalsband svartnat. Då är google bra att ha. Hittade ett tips som nästan verkade för bra för att vara sant.

Ett av halsbanden hade blivit så här svart:




Jag la lite aluminiumfolie i botten på en skål. Fyllde på med vatten och hällde därefter i salt. Halsbanden fick ligga i skålen över natten.


 

Det funkade! Alldeles silverglänsande! Kändes nästan som demonstrationerna på marknaderna. Ni vet mannen eller kvinnan som står på mitten och pratar om en disktrasa i mikrofon och fast att det handlar om en disktrasa blir man helt trollbunden och bara måste stå kvar. Jag kanske ska göra en turné med min silverrengöring. Nä... bara skojade!




Jag ska prova med mina silverskedar. De kanske också blir som nya.
 


 

 

Foto: Johanna - finafynd.com 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0