Söderläge

Vårt hus har många vinklar och vrår, på gott och ont. Det fina är charmen! Det mindre fina är all mätning och sågning som tillkommer. Inga räta vinklar någonstans. Nu har de kämpande snickarna kommit till framsidan. Huset är byggt 1911 och då är det vanligt att det ligger spånskivor på taket. En del lägger papp på detta men bäst är oljehärdad masonit. Det är guld att vara föräldraledig och intresserad av allt som gäller mitt hus. Jag hänger över de stackars snickarnas axlar och ställer en massa frågor. Kanske inte är så smart... ekonomiskt sett. Nä. Jag vet.  


 
Imorgon lördag ska vi inte åka någonstans. Bara vara hemma hela dagen. Det bestämde vi redan förra helgen när Alicia på söndagkvällen deklamerade att hon absolut inte orkade gå till skolan på måndagen. Meningen med helgen är ju att samla energi inför veckan. Ja, om man nu inte jobbar helger, såklart. Då blir det helg mitt veckan istället. Imorgon ska vi iallafall bara vara. Äta en god frukost, pyssla lite i trädgården, grilla, kanske spela ett spel...

Söndagen spenderas på loppis, på tennisplanen och på fotbollsplanen.

Så, mina vänner, ha en riktigt skön och härlig helg!


Foto: Fredric

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0