I mitt vitrinskåp

Serviser är något jag aldrig kan få för många av. Eller ja... nu får det inte plats fler i vitrinskåpet och inte kan jag göra mig av med någon heller. Typiskt! Jag skulle så gärna vilja ha Arthur Percys blå Vinranka och Marianne Westmans Mon Amie. De är så fina! Eller också får jag sikta in mig på att ha udda kaffekoppar. Ja kanske... Eller större skåp.

En servis jag har är från IKEA, formgiven av Margurite Walfridsson och heter Midsommar. Jag ropade in den på auktion i somras. Är det någon av er läsare som vet hur gammal den är? Jag gissar själv på sextiotal, möjligen sjuttiotal, men jag kanske har fel. Skulle vara kul att veta!



Foto: Johanna Alvemo


Kommentarer
Postat av: Natalie

Som jag förstår så är Midsommar från 70-talet. Har själv en del ur denna servis och fick för mig att den var från 80-talet, men efter läsande på nätet så har jag för mig att de fanns i Ikea-katalogen 1975!

2011-03-17 @ 20:34:38
Postat av: Johanna

Jahaaa! Tack Natalie!

2011-03-17 @ 21:05:24
URL: http://finafynd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0