Nu är det...

igen! Dagarna bara rinner iväg. Fortare än någonsin. Igår fyllde Liten fem månader! Varje dag händer nya saker. Häromdagen kom hon på att hon kunde suga på stortån så nu gör hon det hela tiden. Idag när jag tvättade mitt hår och hon låg på en handduk på golvet insåg hon att om hon sköt på med fötterna på klinkern så kunde hon åka bakåt på golvet. Svisch så tog huvudet emot på andra sidan rummet - helnöjd!

Min helg kommer att bestå av färdigställning av vårt renoveringsprojekt tvättstuga/hall/gästtoa. Förhoppningsvis hinns det även med lite krattning av höstens löv som ligger som en matta över snödroppar och vintergäck. Vår trädgård är lövens samlingspunkt. Av någon märklig anledning får vi alla grannars löv också. Vårstädning av bilarna, fönstertvätt, genomgång av barnens garderober... Ja listan kan göras lång! Men jag tänker njuta av våren, plocka snödroppar och sätta vas, grilla korv i tunnan där vi eldar grenar och kvistar, spela Spökjägarna när vi släcker ner huset på lördag, smaska lördagsgodis, pyssla lite med en företagsidé när barnen lagt sig... Njuta av livet och skita i listan!

Foto: Johanna Alvemo 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0