Påsktider

Snart är påsken här med allt vad som hör till. För mig är det påskkärringar och påskgubbar, tuppar och hönor (och en och annan kyckling!), godis i massor, påskpresenter, ägg och sill... Jag har i hela mitt liv arbetat på ställen som alltid är öppna när allt annat är stängt och alla andra är lediga. Den här påsken är jag ledig och det känns jätteskönt!

Den här underbara äggvärmartuppen har min mormor virkat en gång i tiden. Nu finns den och tre till att köpa i butiken. Konstigt kanske du tycker. Sälja något som hennes mormor en gång har gjort. Men jag har ett helt gäng till i min egen lilla påsklåda på vinden så jag tycker att dessa kan få komma till någon annans frukostbord. 

 



Foto: Johanna - finafynd.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0