Datorhaveri!

 


Kallsvettig insåg jag att allt inte stod rätt till. Knallbålå skärm med varningrutor. Inte bra. Inte bra alls. Felet visade sig vara trasig hårddisk. Något som inte får hända i en dator med två företag, redovisningsprogram, digitala bilder på barnen... osv. Tack och lov har vi varit noga med att göra backup så skadan blev inte så stor.

Plötsligt insåg jag hur mycket tid jag lägger på datorn. Och hur beroende jag är. Det måste jag googla. Eller. Jag kan kolla öppettiderna på hemsidan. Trots att det har varit jobbigt att inte ha datorn så har det samtidigt varit jätteskönt! Vinterskorna är nu undanplockade. Jag har rensat bland alla mina miljoner tidningar. Ingen tvätt i tvättkorgen. Plötsligt har saker blivit gjorda. Det är inte så dumt att ta en paus lite då och då från allt vad teknik heter.

Vad har mer hänt sedan sist? 
Den 17:e maj är min och Fredrics dag. I år var det inte riktigt läge för restaurangbesök så vi fixade lite god mat hemma istället. En fin dag! Isabella har lärt sig att åla fram. Fort går det! Kattmaten, lampsladden, diskmaskinen... allt måste undersökas och definitivt smakas på. Bygget går framåt. På måndag kommer elektrikern. Alicia har haft tjejkväll. En liten skara fnittrande flickor som först åt bakad potatis och sen kollade på film. Resten av familjen tassade av respekt runt lite på tå i husets andra ände. 

Helgen bjuder mest på trädgårdspyssel. Gräsmattan växer som ogräs - kan bero på att det mest är maskrosor och mossa i vår gräsmatta! Det ska sås i lådorna. Hjulspår ska fyllas igen... Listan kan göras lång. Men det bästa som finns är att hålla helgen öppen för förslag. Inte planera in så himla mycket utan göra det man känner för istället.

Trevlig helg!   

 


Kommentarer
Postat av: gunilla

Usch nu får jag mig en tankeställare, måste i allafall lägga över det viktigaste på ett USB-minne, får önska mig ett i födelsepresent. Inte kul om när sånt händer.

2011-05-21 @ 17:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0