Härom dagen fick jag frågan...

- Vad gör du om dagarna egentligen?

Jag visste först inte om jag hört rätt. Alla som är eller har varit föräldralediga vet vad man gör om dagarna. Enda gången jag sitter på rumpan är när jag ammar eller förhoppningsvis har fixat något till mig själv att äta. Vissa dagar går det inte att gå på toaletten utan att ha ett barn i knät eller vid fötterna.  Andra dagar kommer jag plötsligt på att jag inte borstat tänderna än och då är klockan två på eftermiddagen. Jag kör igång en tvättmaskin men hinner oftast inte plocka ur den förrän alla barnen sover. Tider ska passas. BHV, tandläkarbesök, fotbollsträningar, kalas, utvecklingssamtal, klipptid... Ja, dagarna går i rasande fart. Självklart kan jag ju inte med säkerhet veta om alla föräldralediga har det så här men jag har haft det så tre gånger.

Nu låter det nästan som om jag tycker att det är pest och pina att vara hemma men det vill jag verkligen att ni ska förstå att jag inte tycker. Definitivt inte. Jag tycker att det är rena rama himmelriket att vara hemma. När jag var hemma med mina två första barn var jag mer rastlös och kände mig på något sätt onyttig när jag inte jobbade fast att jag var hemma och tog hand om mina små barn. Låter inte klokt - jag vet! Den här gången är jag äldre och visare...

Så... vad gör jag om dagarna? Förlåt mig kära du, men vilken dum fråga! 


Kommentarer
Postat av: Kinna

Hur dum får man vá ???

2011-05-25 @ 17:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0