Veckobrev

Sitter och funderar på de senaste dagarna och jisses, det har verkligen gått i ett!

Nu kan säkert detta uppfattas - titta här, se vad mycket jag har att göra! eller - åhh, vad hon tjatar om att tiden inte räcker till! Och det är verkligen inte min mening. Jag vill nog egentligen bara förklara varför jag inte skrivit här på bloggen eller uppdaterat butiken speciellt mycket på sistone plus att jag hoppas att Ni iallafall liiiite vill veta vad som händer i min lilla bubbla just nu. 

Adams kalas i Lasergamehallen var kanon! Åtta svettiga killar och en svettig Alicia satt efteråt och diskuterade "matchen" och mumsade kärleksmums. Var detta Adams sista barnkalas? *snyft*

Fyra tusen tanter deltar i Drottning Margareta loppet. Sträckan är fem kilometer och moroten är fikakorgen i Stadsparken efteråt. Nej, jag sprang inte. Jag gick med Alicia som var med för första gången. *stolt* 

- Hon ser ut som hälsan själv! förkunnade Magdalena på BHV om Liten. Efter månader av kamp fick dessa ord mig att nästan gråta av glädje. Äntligen ser viktkurvan ut som den ska! Jag vet att Liten mår bra och att hon gjort det hela tiden men det här var liksom beviset för att hon verkligen gör det. *glädje, lättnad...*

Jag gjorde några riktigt fina fynd på auktionen i torsdags. 

En hallonröd minivariant av Bumlingen som kommer att bli jättefin i Alicias kommande rum för endast femtio kronor. *yes*
 



Jag föll direkt för den här stolen när jag såg den och turligt nog var det bara jag som ville ha den. Jag tror att det är en pianopall. Piano har jag nu tyvärr inte men den kanske kan bli den nya arbetsstolen. Först hade jag tänkt måla den vit och klä om sitsen men nu när jag slitit av tyget kanske den ska få vara precis som den är. *nöjd*




Tyvärr fick jag två tavlor på köpet med stolen. - Behåll dem! Jag vill inte ha dem! ville jag skrika. *skit också*


 

En av höjdpunkterna förra veckan blev Adams födelsedagstårta. Fredric bakade och Adam dekorerade. Ja, sin egen tårta. Men han ville faktiskt! Den var precis så god som den ser ut att vara! *mums*


 


I fredags lassade snickaren av all panel med orden - Måla! De måste vara grundmålade på måndag. Nä, inte så. Mer - det är bra att grundmåla panelen innan man sätter upp den. Vi kommer nästa vecka. Färgstänk i håret, blåsor i händerna, ont i ryggen... men all panel är nu målad! 

... end of the week! Självklart skulle jag kunna skriva mycket mycket mer men det räcker nog så här. Kram på Er!


Foto: Johanna - finafynd.com


Kommentarer
Postat av: emma

Svälj gråten,Johanna ang Adams barnkalas!!

Det kommer FLER,men då i en annan skepnad ÖVERNATTNINGSKALAS!!!

Värdinnan/värden i fråga beh. inte nödvändigtvis har,kommer att fylla år utan man har fest i alla fall!!

Jojo går på så´na titt som tätt(Jag HATA DOM)!!

Dom e blandade killar tjejjer kommer dit på kvällen,käkar gott sedan "sover" dom över (snarare ligger dom å babblar fram till 5 på morgonen,när dom sedan kommer hem till lilla mammsen är dom små monster,trötta gnälliga mm.mm., hela da´n e förstörd!!

Så nu vet du vad du har att vänta dej,fler kalas fast i en annan skepnad.



Ha De Gott

Hälsa övriga familjen.



Nu ska jag tala förstånd med kudden,för i morgon bär det av till Gotland med Jojo´s klass 7.30 går bilarna i från skolan.

2011-05-31 @ 23:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0