"Man tager vad man haver"





Sänglinne är något man verkligen kan fynda på auktion. Den kvaliteten går nästan inte att hitta i nyproduktion. Jag ropade in en famn äldre lakan för ett tag sedan på auktion. Jag hade inte synat dessa innan på visningen så jag tog en chansning. Vi är nämligen i stort behov av underlakan. När jag nu kom hem visade sig mitt fynd bestå endast av överlakan och det kan jag ju lätt medge att jag inte använder. Attans! Väldigt vackra men vad skulle jag använda dem till?

Nu har de kommit till användning... som gardiner. Det blev faktiskt inte så dumt.

  

 

Jag gillar att använda det som finns hemma i skåpen. Komma på nya lösningar och användningsområden istället för att köpa nytt hela tiden. Man samlar inte på sig så mycket i "ladorna" och det är bra för plånboken. Att ta vad man har känns bra på många sätt och vis.

Helgen bjuder på farmor- och kusinbesök och födelsedagsfirande av Liten som på måndag fyller ett helt år.

Ha en fin helg alla fina läsare!

Kram Johanna


Foto: Johanna - finafynd.com


Kommentarer
Postat av: Kinna

Så snyggt det blev med gardinerna. Jag ska nog härmas :-)

2011-10-23 @ 21:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0