Ärtpåse




Jag blev inspirerad av Clara och gjorde ett gäng ärtpåsar. Förstår inte att jag tänkt på det tidigare. Tredje barnet och allt. Ärtpåsar som är så roliga! Jag minns när man satt i gympasalen på den svarta pricken i golvet och kastade en ärtpåse till varandra. Eller när man balanserade en påse på huvudet. De kändes bra att hålla i handen.

  


Jag använde mig av några stuvbitar i olika färger. Klippte några tygbitar i måtten 15X20 cm, några mindre och några större och någon rund/avlång. Sedan sydde jag ihop men lämnade en öppning lagom stor för en tratt. Vände den med rätsidan utåt, i med tratten och mungbönor. Jag fyllde påsarna ungefär till hälften. Sydde igen öppningen för hand. Färdigt!


Foto: Johanna - finafynd.com


Kommentarer
Postat av: Lise-Lott

Men åhhh.. hur kunde jag glömma ärtpåsarna! Jag vill också sy såna, tack för tipset!!

2011-09-29 @ 08:12:09
URL: http://minafyravaggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0