Bella mia





Det händer så mycket! Jag vet att det låter som en klyscha men det är verkligen sant. Varje dag lär sig Liten nya saker. Som minsting i vår familj har hon många beundrare. Fyra famnar och lika mycket uppmärksamhet. Vi är alla förundrade över varje steg i utvecklingen. Hon måste vara den finaste och smartaste flickan på femtonmånader i hela världen. Ibland vill jag bromsa. Inte så fort. Bara vara liten ett tag till. Jag minns när jag bar henne mot min varma fleecetröja. Bebisdoften. Det fjuniga håret.

Nu är hon min lilla hjälpreda. Plocka i och ur diskmaskinen och tvättmaskinen. Duka bordet. Packa upp matkassen. Hon gillar att klättra. Gärna upp på köksbordet. Så högt det bara går. Kattlådan gillar hon också. Mindre kul. För den är svår att ställa undan. Men det vi är mest imponerade av är att hon snyter sig. Frivilligt. Och det har hon gjort i flera månader. Att hon inte riktigt greppat det här med snorpapper än gör inget. Hon tager vad hon haver. Men täppt i näsan är hon inte.

Allra roligast just nu är nog iallafall att dra fram en stol till fönstret, klättra upp och titta ut på fåglarna, rådjuren och den vita snön. 

Foto: Johanna - finafynd.com  


Kommentarer
Postat av: mormor

Bella mia, ja så underbar. Härlig bild

2012-02-09 @ 15:38:40
Postat av: emma

Vilken underbar bild på liten!

Kattlåda å småbarn INGEN bra kombo:-P!!!

Kattskit är GIFTIGTX(!!!

Den innehåller trikiner som inte e så "roliga"

Komihåg när jag väntade jojo då frågade dom på BVC om vi hade katt,nää sa ja,men vaför frga du?

Då sa hon de att "ångorna"/dammet som blir när man rensar lådan e inte spec nyttiga!! Hin to.m avrådde folk att hA kvar sin katt under gaviditeten!

Köp en kattlåda med tak (om du inte redan har de

2012-02-10 @ 13:26:09
Postat av: emma

Ett tillägg,klickade för fort, me tak å lucka då kommer inte liten åt skiten skulle de va...:-)!

Ha de gott

2012-02-10 @ 13:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0