Inkomster och utgifter

Man kan inte säga att loppis är lyckosamt för plånboken. För självklart hittar man nya saker att fynda. Ut med det gamla och in med det nya. Inkomster och utgifter.

Den här gången fyndades bland annat vårens jacka och mössa till Liten och den här fina plåtburken...




Jag såg den på långt håll. Med bankande hjärta och några älgkliv senare höll jag den krampaktigt i mina händer och innan jag hunnit öppna munnen har loppisbordets ägarinna gått ner i pris. Det ni. Det händer inte var dag.

Ett annat fynd jag och Fredric gjorde häromdagen är en hylla till de stora barnens böcker och Litens småpryttlar. Egentligen hade jag tänkt mig något äldre som man inte behövde göra något med. Men är det ett akut behov så är det. Nu har jag ytterligare ett projekt. Lite färg och tapet bara. Förresten skulle ni ha sett när vi körde hem den. Jag hade bestämt mig för att den skulle gå in i bilen och till slut gick det. Skam den som ger sig. Det enda andra trafikanter kunde se var en tom bil och min näsa strax ovanför ratten. Hahaha! (Och nej, vi behövde inte köra långt så det var ingen fara för någons liv).




Foto: Johanna - finafynd.com 


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Ser fram emot att se hur hyllan blir med tapet och färg. Du verkar veta om så många härliga loppisar i Kalmar trakten, önskar jag visste ett :)

2012-02-29 @ 19:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0