Vår sång

Ända sedan Liten var pytteliten har jag sjungit Trollmors vaggsång för henne när hon ska sova. Min sångröst är inget att skryta med men där i mörkret, bara hon och jag, håller jag konsert. Trollmors vaggsång är huvudnumret följt av Vyssan lull, Idas sommarvisa, Bä bä vita lamm och En natt jag drömde. Sedan går det på repeat. Funkar alltid. Ibland på dagarna nynnar Liten O aj aj aj aj uff, O aj aj aj aj uff. Tittar på mig med glittrande ögon och skrattar. Ja, det är vår sång.






Liten älskar att lyssna på den här skivan som hon fick av mormor och morfar i julklapp.

Foto: Johanna - finafynd.com


Kommentarer
Postat av: mormor

Vad glad jag blir. En del sjöng jag för er och en del sjöng min mamma för mig ur denna sångbok.

2012-03-09 @ 18:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0