Sol, ballonger och tårta

 



Idag fyller min lille Adam år! Lika soligt idag som för tolv år sedan. Dagen började med skönsång och presentöppning i det ljusblå rummet. I vår familj bestämmer födelsedagsbarnet över dagen. Frukost, lunch, middag och tiden däremellan. Idag blev det oboy och baguetter (ni vet såna som man värmer i ugnen) till frukost. Släktkalas med pannkakstårta under körsbärsträdet. Ljuvligt gott får jag säga (även om det var jag som till stor del stod för tårtfixandet)! Grillat, klyftpotatis och tzatziki på kvällskvisten. Sedan avslutades dagen med lite Finansspelande. Jag tror jag var lika nöjd med dagen som Adam.

Farmor har varit här några dagar. En stor hjälpande hand med busig Liten. Jag har kunnat måla en del. Falurödfärgen har flödat, vill jag lova. Nu får det bli fortsatt målande nästa helg och förhoppningsvis trappbyggande. Nu i veckan ska jag putsa spisen, riva väggen och skura golv och tak. Och kitta fönster och... Stopp! Jag ska börja med att göra en handlingsplan. Förhoppningsvis slutar snurrandet i mtt huvud då.

Foto: Johanna - finafynd.com Ballonger i körsbärsträdet över bordet.


Kommentarer
Postat av: mormor

Tack Adam för ett trevligt kalas, det var ju ett

riktigt kalas med fiskdamm som ni brukar säga.

Många kramar

mormor och morfar

2012-05-28 @ 15:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0