Bio

 
 
 
Ikväll har jag varit på bio med min vän Anna. Vi såg Små citroner gula. Ofta blir man besviken när man först läser boken och sedan ser filmen. Men inte denna gång. Det var så länge sedan det gick en härlig, mysig film på bio. Ni vet när man går därifrån med en varm, fin känsla i maggropen. Just nu känner jag att jag gärna skulle vilja öppna en hemtrevlig liten restaurang. En träffpunkt för alla. Eller om du hellre vill inta god vällagad mat med bara dig själv som sällskap. För det är något jag aldrig gör. Går på café eller restaurang helt själv. Jag önskar att jag helt avslappnat kunde slå mig ner vid ett bord med en god bok och beställa något gott att äta. Men nej... det har jag aldrig gjort. Det känns som om alla tänker: stackars lilla flicka som inte har några vänner. Oj! Ett sidospår. Tillbaka till filmen. Se den! Den är bra.
 
Gonatt!
   

Kommentarer
Postat av: Emma

Fint skrivet precis så kan jag oxså känna å då slänger man i sej den dära koppen å sen går man
Det är lättare när man är i en annan stad då ingen vet vem du e

2017-04-07 @ 09:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0