En mammas oro

 
 
 
Mitt barn. Mitt vackra fina barn. Med det stora varma hjärtat.
Som alltid vill alla väl.
Bus i blicken. Ibland. Konstigt vore det annars.
Hans oro. Min tankevärld. Mina tårar.
Jag vill vara stålmannen. Som räddar. Som skyddar. I alla stunder.
Men jag är bara mamma. En mamma som vill hålla handen. När livet känns skrämmande.
Maktlös ser jag på när mitt barn stegar ut i tonårsvärlden. 
Vi backar tiden. Jag följer med. Och håller handen.
 
Foto: Johanna Alvemo - finafynd.com 
 

Kommentarer
Postat av: emma

Vilka fina ord om en (din) tonårspojk !
Kunde känna lika dan't me jojo men de e bara "gilla läget" å finnas tillhands vara mentorer för våra tonåringar låta dom gå på smällar å "köra i diket" de e
p det dom lär sej !



men dom vet ju att vi fins där för dom vad som än händer.
De e en krokig väg dom ska vandra mot vuxenlivet

2013-01-19 @ 17:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0