Den enfaldiga mamman

En sak har jag lärt mig genom åren som husägare: det blir alltid lite dyrare än man trodde från början. Igår började grävarna gräva för vår glasveranda alias sovrum. I min enfald trodde jag att det bara skulle vara att skrapa lite på ytan, fixa dränering och gjuta grund. Men icke... gamla galvade avloppsrör stöttes på och vips så fladdrade tusenlapparna iväg. Ny soffa. Näpp. Nya odlingslådor. Näpp. Orangea plaströr med bajs nergrävda två meter ner under marken. Japp.

 



Idag kändes det som om jag bor på en stor byggarbetsplats. Det var plåtslagare och tv-antennkunnig man på taket. Grävmaskiner, lastbilar, jordhögar, sten, rör och annat i hela trädgården. Precis som värsta bygglovs-avsnittet in real life. Taket kommer att bli hur fint som helst när det är färdigt. Och det är det snart. Lite plåt som saknas bara. Vänta bara, ni ska få se! Bilder utlovas snart.

Foto: Johanna - finafynd.com     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0