Årets första auktion

I söndags besökte jag, mamma och Isabella årets första auktion. Trodde att väder och vind skulle skrämma bort en och annan uppköpare men icke... fyndchansen var ganska liten. Bjöd på två alldeles underbara röda skålar formgivna av Arthur Percy men som blev alldeles för dyra. Istället fick en söt liten turkos iittala ljuslykta och en vas från Johansfors till priset av femtio kronor följa med hem.




Jag tycker verkligen om att gå på auktion. Den spända förväntan som fyller hela lokalen. Ska jag lyckas fynda? Kommer den att bli min? Lite som Bingo. Går man relativt ofta på auktionerna runt omkring börjar man känna igen en del folk. Man kan nästan på förhand lista ut vem som bjuder på vad. Spännande!

Foto: Johanna Alvemo - vasen från Johansfors ville inte fastna på bild. Gör ett nytt försök en annan gång.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0