Bloggen

När jag startade bloggen för snart två år sedan hade jag butiken i bakhuvudet. Min tanke med bloggen var att jag skulle skriva om mina loppisfynd, mina pysseltips och lite vardagsliv. Bloggen skulle marknadsföra min webbutik. Hade jag tänkt.  Att det sedan skulle dröja mer än ett år till innan jag öppnade butiken hade jag kanske inte räknat med.

Ibland kan jag tänka - Vem är intressarad av mitt liv? Egentligen? Men google.se/analytics talar om att det faktiskt finns en och annan som vill läsa om lilla mig. Från Malmö i söder till Arjeplog i norr. Och inte bara i Sverige heller. Jag blir rörd bara jag tänker på det! Att det finns några ute i Europa som läser min blogg. Det är helt otroligt!

Jag har ett värsta minne från gymnasiet. En lärare som trodde att min pappa (som är författare) hade skrivit mitt examensarbete. Jag hade suttit uppe många nätter och slitit mitt hår. Kämpat. Hon trodde inte det om mig. Ledsen. Många tårar. Senare bad hon om ursäkt men det sitter fortfarande som en tagg i hjärtat. Hon trodde inte på mig.

Även om jag inte skriver så ofta så funderar jag mycket på bloggen. Det är så himla roligt att skriva! Ofta skulle jag vilja vara ännu mer ärlig och skriva om saker som gör mig upprörd, eller glad för den delen också. Men är rädd att trampa någon på tårna.

Men nu har jag bestämt mig för att bloggen får ta sommarlov tillsammans med barnen. Jag behöver vara helt ledig ett litet tag. Inga måsten. Inga krav. Jag har alltid så många projekt på gång. Jag vill så mycket. Jag måste välja något och fokusera helhjärtat på det. Dygnet har bara tjugofyra timmar och åtta av dem bör man sova. Det går inte att göra allt man vill. Samtidigt. Detta ska jag fundera på under mitt sommarlov.

Måndagen den 22:a augusti är jag tillbaka här igen. Brunbränd (med betoning på bränd!), utvilad, lycklig, bubblande av saker att berätta och med ett klart mål i sikte. Men självklart går det bra att beställa i butiken under sommaren.

Ha en underbar sommar alla fina läsare! På återseende!    

 



Foto: Johanna - finafynd.com  Mina tre underbara barn som har sommarlov om exakt sju dagar.


Kommentarer
Postat av: Farmor

Tack för dessa gulliga barnbarn jag fått. Jag blir tårögd närjag tänker på hur länge får jag vara med och

följa mina fem små liv.

2011-06-09 @ 22:37:51
Postat av: Johanna

Nämen du! Hur var det du sa? Om positiva klubben? Men jag förstår vad du menar. Kram!

2011-06-10 @ 00:06:12
URL: http://finafynd.blogg.se/
Postat av: Mirja

Ha ett jätte skönt sommarlov! Önskar dig massor av auktioner och loppisar. Ser fram emot att börja läsa bloggen igen den 22:a

MVH

Mirja

2011-06-11 @ 06:54:31
Postat av: Tina

Vilken underbar bild på era fina barn, hoppas ni mår gott i sommar! /Kram

2011-07-17 @ 21:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0