-Det var inte mycket att hänga i julgranen!

... sa boxer-säljaren om vår teve. Vår tjockteve. Ja, vi har en tjockteve. Funkar den får den vara kvar. Men någon stjärna i grantoppen är den tydligen inte. Längre. Ska jag vara helt ärlig så hänger jag inte med i teknikens framfart. Hoppsan! Tantvarning var det här. Men ack så krångligt det är. För ett tag sedan gick vår video sönder och visst händer det att man vill spela in något ibland. Den var minsann inte så enkel att ersätta. Det var mycket bättre förr! Då hade man en teve, en video, antenn på taket och betalade tevelicensen. Inget mer med det. Gick teven sönder köpte man en ny. Nu måste man köpa allt nytt. Jag har absolut inget emot att tekniken utvecklas men det går så fort. Det är ingen idé att köpa ny mobil för den är snart gammal och förlegad den med. Vad som är ännu värre är att den har blivit statussymbol. Gammal telefon är lika med misslyckad och lågavlönad. Ju plattare teve och nyare mobiltelefon desto bättre människa.

Detta är nu bara en teknisk reflektion. Jag är jättenöjd med min tjockteve, min gamla mobil och mina få kanaler på boxen. De funkar utmärkt och jag har inte lagt en förmögenhet på saker som inte längre är värda något när man öppnat förpackningen. Jag känner mig som en ganska bra människa iallafall!  


Kommentarer
Postat av: Farmor

Klokt uttalande. Kram.

2012-02-02 @ 09:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0