2012

Nu är julen slut och de sista spåren sopades bort idag. Tycker vi nyss pyntade, bakade och fejade och nu är det över. Med nytt år kommer ofta löften men det enda jag bestämt mig för är att jag ska lära mig att sy kläder till mina barn. Såklart skulle jag kunna bestämma mig för ännu mer men... nä. Ingen press på mig själv inte. Ja, där lovade jag mig själv något. Fast kanske också något viktigt och egentligen ganska självklart.

Vad komma skall? Jag tänker njuta av min ledighet fram till augusti. Jag och Liten ska åka på många loppisrundor och fika många gånger. I augusti börjar jag jobba igen i den stora blågula lådan. Liten börjar på dagis. Adam börjar sexan (!) i ny skola. Och Alicia börjar trean. Mycket på en gång. Puh!

Vår veranda kommer att bli färdig. De stora barnens rum ska göras om från barnrum med Nalle Puh till tonårsrum med häng och Liten ska få eget. Kliar i fingrarna ni må tro. Liten budget med stor fantasi och kreativitet kommer att göra underverk. Ni ska få se!

När det gäller företagande har jag en idé sedan länge tillbaka men allt hänger på tid och ekonomi. Men jag vill, jag vill, jag vill... Till dess ska jag bli färdig med den sabla (ursäkta!) redovisningen. Jag har januari på mig. Fota fynden som står och stampar i mina skåp. Ja, det känns som ett bra år det här. 2012. Ett år att minnas! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0