Åt fanders med jantelagen!

Häromdagen hände det bästa som hänt i mitt företag-i-boden-liv. Egentligen är det helt osvenskt att skryta. Nästintill fult. Men jag blev så glad och stolt att jag bara måste dela med mig.

Med mitt nytvättade hår i turban och iklädd endast kort klänning knackade det plötsligt på köksfönstret. Utanför vinkade en glad dam. Fort som vinden slet jag av mig min turban, försökte skapa någon slags blöt frisyr, slängde på mig leggings och öppnade "finentré-dörren" med ett oj-nu-fick-jag-oväntat-besök-leende. Ja, ni vet! Utanför stod den trevliga tyska familjen som besökte min butik tidigare i veckan. På något knackig engelska förklarade hon att de åker tillbaka till Tyskland imorgon och undrade om jag hade möjlighet att öppna butiken för dem. De ville så gärna köpa med sig presenter hem från min butik. Självklart!!!

Och där, i min bod, på knackig engelska, fick jag det bästa betyget av alla: vi tycker att det här är den finaste loppisen från Karlskrona till Öland! Kan man få bättre betyg än så?! Jag blir alldeles tårögd av glädje och stolthet när jag tänker på de fina orden. Och på att någonstans i Tyskland sitter just nu en liten pojke med myselefanten i famnen...  


Kommentarer
Postat av: Emma

Jaa den ÄR verkligen söt/fin din bod Johanna.

Tack för senast, Jojo tyckte de va kul att följa med...



Hoppas verkligen att vi tar en Loppis tur det vore himmla kul att komma i från Kalmar lite

2012-07-23 @ 20:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0