Flaggspel och konservburkar

 


Idag var butiken öppen mellan klockan 13 och 18. Femton minuter innan jag ska öppna ställer jag ut mjölkkannan med Stäppsalvia och mina egenhändigt målade griffeltavelskyltar vid vägen. Hänger upp öppetflaggan och dukar fram lite fika till fikasugna besökare. Detta har nu Liten uppmärksammat och tycker det är alldeles underbart att kunna snika åt sig en kaka i obevakat ögonblick. Hmm...

När det vandrar fram en besökare genom trädgården mot min butik är känslan obeskrivlig. Någon är nyfiken och vill titta in i min butik. Jag är så stolt över vad jag och Fredric åstadkommit. Det är så mysigt i min lilla bod. Tycker jag (varning för skryt och hybris!).

Flaggspel är ju omåttligt populära i många olika sammanhang. Också jag tycker det är fint och festligt. De är så enkla att göra. Använd papper, gamla serietidningar eller tapetsnuttar, tygbitar... Jag har sytt vimplar av stuvbitar och trätt upp på ett vitt snöre och hängt över disken.

Tyvärr ska man ju inte äta mat från konserver för de höga BPA-halterna annars kan man göra konservburkar jättefina med lite lim och fint papper. Enkelt och billigt. Jag gjorde några som jag ställde bakom disken till mina pennor och annat smått.

Den här veckan är butiken öppen igen på fredag klockan 13-18 och lördag klockan 10-15. Hjärtligt välkomna!

Foto: Johanna - finafynd.com

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Lillfisen har avanserat,från "pinnar"till kakor....hi hi!!



Va fina vimplar,kommer hjärna ner en dag i veckan om de e ok så kan du få mina tidningar oxså å lite annat som jag hittat.

2012-07-17 @ 21:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0