Premiär!

Tack alla Ni som besökte min butik!!!

Helgens premiäröppning av min butik här hemma i boden gick över all förväntan! Jag kunde inte somna kvällen innan. Tankarna bara snurrade. Tänk om ingen kommer. Tänk om alla vänder i dörren. Tänk om det har regnat in i boden under natten... Men så onödigt att måla f-n på väggen!



Något pirrigt hängde jag prick klockan tio i lördags upp min öppetflagga.



In i det sista fixades och donades det på alla håll och kanter. Sista hyllan målades sista gången i fredags morse men den hann torka. Kors i taket! När jag äntligen somnade drömde jag mardrömmar om prislappar. Jag tänkte nämligen prismärka allt på fredagkvällen. Tidsoptimist som jag är.
 




Bubblet, salta pinnarna, kaffet och småkakorna stod framdukat.





Jag och min allra första fina kund!



Rosa krysantemum i Grön Anna i fönstret.


 


Det gamla skåpet fylldes med porslin och linne. Jag hade tänkt måla det vitt men hann aldrig det. Tur var väl det. Det känns bra som det är.




Mina produkter från Forever fick sin plats på halvmånebordet. Lite för soligt läge dock så platsen får nog ändras i veckan.





Tekoppar från Karlskrona.


 
Ett par vackra kandelabrar i tenn.




Hantverk från Peru på vitmålade överblivna bräder från pappas vedbodsbygge som vilar på några av alla dessa miljoner spikar som har suttit i väggarna.





En invigning kräver tal. Såklart. Den här invigningen hade aldrig varit möjlig utan min familj. Alla har ställt upp. Alla på sitt sätt. Adam och Alicia har passat Liten, fixat med mat, diskat... Fredric har svingat hammaren och bland mycket annat gjort den här fina trappan. Och framförallt låtit mig gå ut i boden kväll efter kväll och tagit hand om alla bestyr inne. Det är kärlek! Mamma, pappa och svärmor har bidragit med trasmattor, strykjärn, snickeri-och målarkunskap, passning av barn och mycket annat. Jonas, världens bästa elektriker! Stefan, världens starkaste man! Jag är oerhört tacksam och otroligt glad att få stå på min fina trapp, till mina fina butik och ta emot fina kunder! 

 
Foto: Fredric Johansson och Johanna Alvemo


Kommentarer
Postat av: Farmor

Oj vad det ser fint ut Johanna.

2012-07-02 @ 17:59:31
Postat av: Helen

Ser jätte fint ut. Roligt att allt gick bra. Vi får komma och titta snart. När har du öppet? kram Helen

2012-07-02 @ 20:47:13
Postat av: Johanna

Tack farmor!



Helen bara hör av dig så öppnar butiken!

2012-07-03 @ 20:58:48
URL: http://finafynd.com
Postat av: Emma

Jaa Det var verkligen mysigt å fint du hade fått det å vilken tur med vädret.

2012-07-07 @ 20:00:10
Postat av: svägerskan

Jättefint! Och grattis till premiären!

2012-07-08 @ 21:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0