Nästa år?


Ska du fortsätta vara anställd 2010 - här är frågorna du ska ställa dig:


1. Har du verkligen lust att jobba varje dag för att uppnå någon annans mål istället för dina egna?

2. Orkar du fortsätta stå ut med tanken på att nästan allt som händer på jobbet är det någon annan som styr över?

3. Tycker du att det är kul att varje månads ersättning för nedlagt arbete är exakt likadan? Det spelar ju ingen roll om du anstränger dig mer eftersom du inte tjänar mer. Och dessutom tjänar du lika mycket som din lata kollega fast du gör mycket mer. Är det okej för dig att ha det så nästa år också?

4. Tycker du att det är kul att vara en vuxen människa och behöva lämna in semesteransökan för att kunna ta ledigt och att en chef kan säga nej till den ansökan?

5. Gillar du att jobba i en organisation som inte uppskattar dina insatser?

6. Orkar du med chefer som är fega och mer rädda om sina jobb än att komma framåt på riktigt?

7. Vad ska du göra nästa år alla idéer du får som du vet är bra men ingen lyssnar på?

8. Ska du fortsätta stå ut med att en stor del av din vakna tid handlar om förhoppningar som oftast inte infrias?

9. Ska du vänja dig vid tanken på att ha så små chanser att kunna bli rik (antingen ekonomiskt eller själsligt) på ditt arbete?

10. Tänker du välja bedräglig trygghet framför spänning i jobbet varje dag år 2010?

Ja, vad säger du? Om du är anställd och är trött på förutsättningarna som anställd finns det många vägar att gå. Jag tycker såklart att du ska starta eget istället eftersom det ger dig mycket mer frihet. Och om du bara har lite mer energi än de flesta och förstår att göra kunderna lyckliga så finns det stora chanser att du lyckas med ditt företag också. Så tänk efter ordentligt - är det inte dags att släppa taget om den där anställningen och ta din dröm på allvar nu?

Källa: http://www.starta-eget.se/artikel.php?visa=orkaanstalld

Det låter så självklart och enkelt! Jag brukar säga att det bara är att bestämma sig, men när det gäller egetföretagande är det faktiskt pengarna som styr.

Jag var på skatteverket i tisdags för att få lite information om moms och skatt och sånt. Jag säger bara det, vad är det jag håller på att ge mig in på...

En liten update om finafynd.com: den är fortfarande under finslipning. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge...

Jag önskar Er alla en riktigt trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0