Julstämning

Idag var jag och min familj på en alldeles bedårande liten julmarknad i Bjursnäs bygdegård bara några kilometer från vårt hus! Det var hemgjort godis och fikabröd, gissa antalet potatisar i 25 kilossäcken, handgjorda tomtar och dörrkransar, egendesignade smycken, lokala fiskare som sålde ål och lax, gissa grisens vikt, försäljning av närproducerad korv... Jag är så imponerad av den kreativitet som bara flödade och allt engagemang! Den lokala fotbollsföreningen Möre BK grillade korv och serverade fika (som dessutom ingick i inträdet!) Kolla bara in det klassiska chokladhjulet! Det är öppet imorgon också mellan klockan 10-15. Åk dit! Det är väl värt ett besök. För första gången det här året fick jag en liten känsla av julstämning... 

  



Foto: Johanna Alvemo


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag var också där och håller helt med dig, en alldeles utmärkt liten marknad. I sin litenhet hade dom fått in massor av lokala förnödenheter och hantverk, luciatåg och julstämning, kaffet var gott inte att förglömma.

2009-12-06 @ 20:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0