Mormors flinka fingrar


Foto: Johanna Alvemo

Är han inte för söt?! Den här underbara grytlappen har min mormor virkat. Nu när jag ska starta min lilla webbutik får jag saker både från min "svärmor" (lever efter snart tolv år fortfarande i synd!) och min mamma. De rensar och rensar och rensar... vilket jag självklart tycker är hur bra som helst! Men då och då dyker det upp såna här godingar som jag bara inte kan sälja. Ska jag vara helt ärlig så är det jobbigt att sälja andra saker också. Häromdagen sålde jag faktiskt ett fat från femtiotalet. Hasse, min svärmors vän, ville så gärna ge bort det till sin dotter Erna i julklapp. Det var såå fint! Men självklart kunde jag inte säga nej och jag måste ju vänja mig...

Jag har länge letat efter en mormorsfilt. Ni vet en sådan med virkade rutor. Igår hittade jag äntligen en på RIA i Nybro! Lycklig över mitt riktigt fina fynd stoppar jag in den i tvättmaskinen så att den ska lukta gott. Ariel kulör, 40 grader och igen med luckan. Jag pysslar runt i huset och myser över min härliga filt. Att jag hade en sådan tur! Äntligen är maskinen färdig, men ve och fasa! Min härliga filt är nu hälften så stor och består av ihopdragna, tjocka, luddiga rutor. Hade jag kunnat gråta blod så hade jag gjort det nu...


Kommentarer
Postat av: erica

hej vännen, ska vi ta en fika snart? jag har bloggat mitt först inlägg ikväll..det är lite pysselidéer. jag la till din blogg som länk från min :) är det ok? kram

2009-12-10 @ 23:22:53
URL: http://mittlantliv.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0