Boktips

Jag har alltid kommit ut från biblan med högvis av böcker. Härom veckan tog jag dock priset: jag länsade en hel hylla! Pinsamt nog bestod hyllan av enbart chick lit. Wikipedias beskrivning av genren: "karaktärerna är inte sällan över-analyserande unga kvinnor som söker perfektion". Inte utan att man känner igen sig själv... Jag älskar verkligen att läsa böcker! Jag läser när jag steker pannkakor, jag läser när jag är på toaletten (ja, nu vet ni det!) och jag kan ligga och läsa halva natten. Det värsta som finns är när man precis har läst ut den där riktigt braiga boken. Man vill inte förlora  känslan... 

Mitt bästa boktips till er är "Min bästa väns dotter" av Dorothy Koomson. Den läste jag i somras och jag kunde bara inte lägga den ifrån mig. Den handlar om äkta vänskap, kärlek, otrohet och människans förmåga att kunna förlåta. Läs den!

Vad är ditt boktips?         




Foto: Johanna Alvemo - av den enorma bokhögen är det dessa jag har kvar att läsa 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag kan varmt rekommendera en författarinna som heter Tamara McKinley, har läst 3 böcker av henne, drömmarnas land , Jakaranda och Matildas sång, svåra att lägga ifrån sig.

En annan bok som man bara måste läsa heter "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson. En av de vackraste skildringar om vänskap mellan en gammal dam och en ung kvinna som jag läst, oförglömlig.

2009-11-16 @ 22:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0