Femtioåtta frågor

I två av mina absoluta favoritbloggar (http://kitchenbloom.blogg.se/ och http://www.isa.nu/blog/) finns idag denna lista med. Självklart hakar jag på! Listor är väl en kvinnas bästa vän:)

1. Hur gammal är du om fem år? 38 år (oj, det var värst...)   
2. Vem var den senaste du träffade? Min lilla flicka Alicia som undrade varför Martin Stenmarck är snygg (på Tinas Cookalong). Varför? Ja, det är väl tur att smaken är olika...
3. Hur lång är du? Alltid några centimeter för kort - 164 cm.
4. Vilken var den senaste film du såg? "This Is It"
5. Vem ringde du senast? Min sambo som är och veckohandlar, på eget initiativ! 
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Hudlotion också. Till ovanstående. 
7. Vad är dagens planer? Nu snarare kvällens: svara på dessa frågor och sen är det nog Godnatt!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror på vad saken gäller. 
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? De träffades 1964 och är fortfarande gifta.
10. När såg du senast din mamma? Igår.
11. Vilken ögonfärg har du? De har en blandning av blått, grönt och brunt.
12. När vaknade du idag? Kl 06.00.
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, men jag har hittat både bortsprungna kor och får. 
14. Vilken är din favoritplats? Jag har många favoritplatser. På hästryggen en solig höstdag, i sängen med en riktigt bra bok, vid skrivbordet när kreativiteten flödar, på ett mysigt café med goda vänner, i skogen för att plocka svamp med min familj, på en auktion med få besökare...
15. Vilken plats föredrar du minst? Hos gynekologen.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning. Allt kan hända.
17. Vad skrämde dig som barn? Blixtar och åska. Jag och min bror tog alltid med oss marsvin och alla katter och satte oss i bilen tills ovädret var över.
18. Vem fick dig att skratta senast? Senast var det nog min vän och arbetskamrat Anna.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Jag säger bara "Pump Up The Jam" och "Take on me".
20. Har du stationär eller bärbar dator? Två gamla bärbara och en stationär som vi alla slåss om.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Eftersom vi bor i ett gammalt dragigt hus från 1910 och jag är ganska frusen av mig så kan ni ju gissa:)
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två när vi går och lägger oss och fyra när vi vaknar.
23. Har du någon gång spytt på fyllan? Preskriptionstiden är numera uppnådd.
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Jag älskar skor!!!
25. Är du social? Nja, jag måste vara så supersocial på jobbet så jag orkar inte vara det speciellt ofta när jag kommer hem.
26. Vilken är din favoritglass? Sommarens första glass.
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Uppfylla mina drömmar!   
28. Tycker du om kinamat? Familjens absoluta favorit! Ni skulle se mina barn äta med kinapinnar!
29. Tycker du om kaffe? Ja, gärna nymalet och i en söt liten kopp med fat.
30. Vad dricker du till frukost? Apelsinjuice. 
31. Sover du på någon särskild sida? Alltid till höger om min sambo (det vill säga om han ligger på rygg).
32. Kan du spela poker? Jag kan men jag gör det nästan aldrig.
33. Tycker du om att mysa? Alltid! 
34. Är du en beroendemänniska? Yoghurt med hallon på morgonen och choklad på kvällen.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
36. Vill du ha barn?  Just nu känner jag mig nöjd med mina två härliga barn. Men när man träffar en liten bebis kan det inte hjälpas att man blir lite sugen.
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och hjälplig franska.
38. Har du någonsin åkt ambulans? En gång med min flicka. Skräckupplevelse! 
39. Föredrar du havet eller en pool? Havet.
40. Vad spenderar du helst pengar på? Inred+ning.
41. Äger du dyra smycken? Inga dyra men de har högt värde för mig.
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Avslöjad! Det ligger en Marabou-choklad bredvid mig. Eller rättare sagt ett Marbou-papper. 
43. Vem är den roligaste människan du känner? Mina barn.
44. Välj ett ärr på din kropp? När jag var yngre råkade jag trycka skenbenet mot min mopeds avgasrör när jag skulle fälla ner stödet. Jag kommer fortfarande ihåg lukten... 
45. Vad har du för ringsignal? Jag valde en som följde med telefonen. Tyvärr nte speciellt rolig signal.
46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Mamma har sparat flera klänningar som är jättesöta!
47. Flirtar du mycket? Nej inte medvetet iallafall. Bara medvetet med Fredric, min sambo.  
48. Vart togs din profilbild för din blogg? Jag har inte valt någon bild ännu.
49. Kan du byta olja på bilen? Nä inte byta bara fylla på.
50. Har du fått fortkörningsböter? Jag kör varje morgon förbi tre kameror och jag är en sann tidsoptimist... 
51. Vilken var den senaste bok du läste? "En förtjusande man" av Marian Keyes.
52. Läser du dagstidningen? Ja.
53. Prenumererar du på någon veckotidning? Family living och Allt i hemmet.
54. Dansar du i bilen? Min körstil är vida känd:) Skojar bara - sjunger hellre!
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix Megapol på väg hem från jobbet.
56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Handlingslistan.
57. När var du i kyrkan senast? På min vän Maggans bröllop förra sommaren. Eller vänta nu... var det förrförra sommaren?
58. Vad ska du göra nu? Gå och lägga mig. Godnatt! 

Häng på Ni också:) Jag vill gärna läsa era listor!

Kommentarer
Postat av: erica

Päronmarmelad med saffran och chili



Ingredienser

1 kg mogna päron, 1/2 g saffran, 1 röd chilifrukt

3 dl Dansukker Vit Sirap, 3-5 dl Dansukker Syltsocker, beroende på sötman i päronen, (ev lite mögeldödarmedel - citronsyra eller askorbinsyra)



Skala päronen. Dela dem och tag bort kärnhuset. Skär dem i tunna skivor och lägg i en kastrull tillsammans med saffran och vit sirap. Koka under lock i 5-10 minuter. Skölj under tiden chilin, dela den och skär den i mycket små bitar. Lägg chilin och syltsockret i grytan och koka i ytterligare 2 minuter. Häll upp på varma, rena burkar. Förvara kallt.



Leilas scones: engelskascones#servings4" rel="nofollow">http://recept.nu/1.18152/leila_lindholm/matbrod/mjol/klassiskaengelskascones#servings4



Lycka till!

2009-11-03 @ 10:51:21
Postat av: Gunilla

Ett bra sätt att lära känna en annan människa. Kul frågor.

2009-11-04 @ 17:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0