En dag med doft av hyacint och nybakta bullar

Foto: Johanna Alvemo

När jag kom ner i morse hade mina hyacinter äntligen slagit ut! De är så vackra och det doftar helt underbart i hela huset!

Idag har jag varit hemma för Adam mår inte bra. Som många andra har han feber, huvudvärk och hosta. Trots detta har vi haft en härlig dag. Jag kommer inte ihåg när det bara var Adam och jag hemma. Vi bestämde oss för att baka bullar, något som tyvärr hände alldeles för länge sedan. Eftersom vi inte kunde bestämma oss för smak blev det alla tre: kardemumma, kanel och vanilj. Ja, inte i en och samma bulle förstås... Jag har alltid sagt att friskluft är bra så vi gick på en liten utflykt. Oj, vad vi njöt av varm choklad, nybakta bullar som fortfarande var varma och vår otroligt fina natur!

 


Foton: Johanna Alvemo


Kommentarer
Postat av: erica

vad mysigt!

2009-11-23 @ 22:11:47
Postat av: Gunilla

Jag håller med Erica, vad mysigt. Önskar jag var med, sådana dagar tänker man på när det är kallt och snöar.

2009-11-26 @ 21:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0