Dan före dan före dopparedan

Klockan är några minuter efter midnatt. Ute lyser fullmånen upp den gnistrande vintervita trädgården. Den för några veckor sedan införskaffade välbehövliga Keddyn sprakar nere i köket. Alla sover. Till och med liten ligger och snusar i sängen. Egentligen borde jag också gå och lägga mig. Men den här egna lilla stunden är guld värd! Imorgon rattas den fullastade bilen mot julfirande hos svärmor. Senare idag menar jag.
Allt är färdigt. Trots allt blev julkorten ivägskickade och klappar inhandlade och inslagna, dock utan rim. Men det gör inget... känner jag. Lussebullarna, knäcken och kolan blev jättegoda. Några pepparkakor blev inte bakade i år men det gör inget det heller. De stora barnen var överlyckliga när vi monterade och pyntade Anna´s pepparkakshus med snövit kristyr, smarties och skumtomtar i söndags. Hjärtelycka!
Nu väntar några härliga jullediga dagar med familjen. Så Alla Underbara Läsare... ha en riktigt underbar 
   



så ses vi snart igen!!! Kram Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0