Året 2009

I nyårstider känns det alltid naturligt att titta tillbaka på året som varit. Tiden går så fort - vad hände egentligen?

ÅRETS FYND: ni vet lyckokänslan man får i magen när man kommit över något riktigt bra. Man tror knappt det är sant! Den känslan fick jag när jag köpte ett fat med handtag från femtiotalet. Men lika hemskt kändes det när jag sålde den till en spekulant.



ÅRETS KOMMENTAR: gränsar faktiskt till 2010. För den fälldes på tolvslaget i natt. Per pussar Ulrika och Fredric pussar Johanna.
Adam: Jaha, då får väl jag pussa Alicia då och tar tag i sin lillasyster.

ÅRETS FÖRÄNDRING: efter tio års fundering tar jag äntligen steget och registrerar en enskild firma. Ett steg närmre drömmen.

ÅRETS SPYA: står Alicia för. Mitt på Oxford Street i London en lördag under rean i januari. Där har man väl aldrig haft en egen zon på tio meter i diameter tidigare.

ÅRETS FILM: är alltid Jane Austen´s "Stolthet och fördom". Filmatiseringen med Colin Firth, såklart...





ÅRETS ROLIGASTE JOBBHÄNDELSE: utan tvekan förtroendet att att få planera och bygga om avdelningen för lågenergilampor och tillbehör i det stora blå huset.

ÅRETS BOK: "Nattfåk" av Johan Theorin. Läs den! Jag kunde inte lägga den ifrån mig förrän jag läst ut den.

ÅRETS PAPPABLOGGARE: självklart sega pappan och nej, jag är inte alls partisk ;)
 
ÅRETS MATRÄTT: tacos var fredag. Fredric tänkte överraska med lasagne en gång men det mottogs lite taskigt nog med ljudliga protester.

ÅRETS RESA: trots spya, körtelfeber, influensa och kyla är det vår englandsresa. Skulle vara härligt att uppleva England frisk och med solens strålar i ansiktet. Till våren kanske...

ÅRETS TV-SERIE: en filmatisering av Leo Tolstoj´s klassiker "Krig och fred" i svt.




ÅRETS BÄSTA BESLUT: varannan måndag är jag föräldraledig. Känns plötsligt som jag har ett liv!




ÅRETS BESVIKELSE: 1. Ett fett nej från banken för affärsidé nummer 1 (vandrarhem på Öland)  2. Ett fett nej för affärsidé nummer 2 (café och inredningsbutik)  3. finafynd.com´s öppningsdag sköts upp (beror inte på någon bank, för här behöver jag ingen)

NÄSTA ÅRS FÖRHOPPNING: jag tänker vända årets besvikelse till 2010 års framgång

Jag fick åretsidén från en av mina favoritbloggare Isa. Det skulle verkligen vara jättekul att läsa Era återblickar på det gångna året!


Kommentarer
Postat av: gunilla

Trevligt att läsa om ditt 2009, vet du om att filmen stolthet och fördom sänds på teve 3 kl 21.00 trettondagsafton, då är även jag en trogen tittare.

2010-01-04 @ 18:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0