Tisdagstema

Livet förändras. Ibland snabbt. Man vet att det kommer att hända. Fast att man inte vill. Tårar. Stor sorg. För Maria på Tisdagstema är detta en sådan dag. Tårarna kommer att sluta rinna. Jag lovar. Kvar kommer sorg i hjärtat och många ljusa minnen att vara.

Känns inte så bra att skriva om inredning, färg och form när man har kärlek, sorg och saknad i tankarna. Även om man vet att det är livets gång så får det inte hända. Det ska alltid vara som det alltid varit. Skulle vi tänka på att livet är förgängligt skulle vi nog inte vara så lyckliga. Bara vi tänker på att ta vara på varje ögonblick i livet och göra det bästa av den tid vi har. Fast jag har svårt att tro att allt som vi kan och känner bara skulle försvinna i det ögonblick hjärtat slutar slå...


Foto: Johanna Alvemo - jag fick den här underbart fina ljuslyktan i julklapp av min mamma och pappa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0