En liten semester

Stereon laddad med schlagermusik, härliga smörgåsar i fikakorgen, semesterkänsla i hela kroppen och med biljetter i handväskans trygga förvar var målet för resan melodifestivalens genrep i Globen. Barnen hade sedan julklappsöppningen sett fram emot resan och äntligen var det dags! En lång resa kan alltid kännas kortare med några små spännande stopp. Den här gången blev det bara för fika, bensträck och det obligatoriska smågodisinköpet i Nyköpingsbro.

Väl framme i den fina lånelägenheten på söder gjorde vi oss först hemmastadda (läs: vi spred ut vår grejer!) för att sedan vandra mot restaurang Shanti - en alldeles underbar indisk restaurang på Katarina bangata. Kan varmt rekommenderas!


Eftersom vi bor på landet är vi inte bortskämda med nybakta frallor till frukost men med Bästa konditoriet som granne blir det alltid lyx till frukost i Stockholm.



Att sedan Fredric glömde linser och allt hemma och var tvungen att snabbt genomgå synundersökning för inköp av nya linser behöver vi inte gå in närmre på. Jag berättar hellre om melodifestivalen. Vilken upplevelse! Barnen satt med tindrande ögon (Alicias tindrade extra mycket när Ola stod på scen!) och vilt applåderande händer i nästan tre timmar. Alexander Rybak var en överraskning! Efteråt var vi rörande överrens om att Ola sopade genrepets bana trots att vi alla hade egna favoriter. Min var/är självklart Salem Al Fakir, vars musik ofta spelas i min bil till och från jobbet! Så ja, fel låt vann! Kvällen avslutades med pizza och final i soffan på Timmermansgatan.

 



Trots att jag spenderat en stor del av min uppväxt i och runt Stockholm har jag aldrig varit i kaknästornet. Nu har jag det! Efter hopsamling av grejer och lite städning bar det av till gärdet. Strålande sol och härligt blå himmel gjorde att vi kunde se sex mil bort. Men ska jag vara helt ärlig tyckte jag nog att det svajade lite och hissen gick en aningens för fort... I tornet finns även café och restaurang så efter gott kaffe och blåbärspaj styrde vi bilen hem till Kolboda igen.     


Varför går tiden så fort när man har roligt?

Just det, vilka kändisar har vi nu sett?! Förutom alla på melodifestivalen såg vi Mark Levengood, som stannade för oss på ett övergångsställe och Bert Karlsson. 


Foto: Fredric Johansson och Johanna Alvemo - bilden på kaknästornet har jag lånat från city selected
 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vilken underbart härlig helg, sånt kan man leva länge på. Tyvärr går tiden alltid så fort när man har roligt. Kram på dig.

2010-03-18 @ 10:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0