Trädgård i vårskrud



Denna soliga vårdag har med glädje spenderats i trädgården. Fredric uppflugen på en stege för att beskära fruktträden (ett litet presenttips: jag gav Fredric en kurs i trädbeskärning för några år sedan, så nu behöver vi inte ta hit någon till hjälp längre...). Själv har jag krattat en del av alla tråkiga löv, klippt bort fjolårets Spirea och planterat härliga vårblommor. Det är nästan så jag skäms när jag kommer till plantskolan i Ljungbyholm, igen! Tänk att få jobba med att känna jorden mellan fingrarna och dess doft. Vilken dröm...

Alldeles snart ska vi göra hemmagjord pizza och spela yatzy med barnen under kvällens Earth Hour. För ni missar väl inte att kl 20.30-21.30 ikväll är det bara värmeljus som gäller?! Ja, fotogenlampa och stearinljus funkar också såklart...   

Foton: Johanna Alvemo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0