Tredje lördagen


Sent om sider tänkte jag berätta lite om lördagens middag som lagades av Fredric. Som vanligt avslöjades kvällens meny vid frukosten och gissa om det vattnades i munnen... Kocken hade bestämt sig för att köra amerikanskt tema alla rätter igenom.


 Jag är inte jätteförtjust i soppor särskilt inte krämiga varianter. De ska helst vara klara, men den här soppan var nog den godaste soppa jag någonsin ätit. Smakrik och alldeles lagom i konsistensen! Hemgjorda hamburgerbröd, portobellosvamp istället för hamburgare till vegetarianen, underbart goda chokladstrutar gjorde oss alla imponerade. Minus till kocken för tidsmissen. Huvudrätten serverades först klockan halv nio och då var alla superhungriga inklusive minsta tjejen. Det är något magiskt med hemgjorda hamburgare i vår familj. Fredric har gjort det en gång tidigare. Närmare bestämt för tio år sedan och Adam var alldeles nyfödd. Fredric hade stått i köket halva dagen och när vi äntligen skulle sätta oss och äta vaknade Adam ledsen för det onda i hans lilla kolikmage.

Nästa lördag är la grande finale! Alicia är då kvällens värdinna och får då dessutom äran att dela ut vinsten till den kock som fått flest poäng. Jag tänkte lägga ut recepten på den vinnande menyn här men om Du skulle vilja något av de andra recepten är det bara att höra av sig. 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0