Topp 5

Här tänkte jag ge dig fem anledningar till att inte skaffa ett tredje barn vid trettiofyra års ålder och de andra två barnen har uppnått åldrarna sju och tio år:


5. Sova två timmar i sträck mellan amningarna, kolik, kräkfläckar på alla kläder, tandutbryt, tredagarsfeber, leksaker som låter överallt, ingen sovmorgon på minst tre år...

4. Vid det här laget har man fått höra precis alla hemskheter som kan hända vid förlossningen.

3. Blocket måste flera gånger dagligen lusläsas efter en billig, bra barnvagn i närområdet. För om man inte hittar en där måste man köpa en ny för 7500:-.

2. Har man hunnit byta bort kombin till en sedan bör man genast byta tillbaka. Det finns nämligen inte en barnvagn som blir tillräckligt liten i ihopfällt tillstånd. Allra bäst är bussmodellen så slipper den ena vuxna personen pressa ner sig mellan de två bilstolarna i baksätet.

1. Om det charmiga, äldre huset med vinklar och vrår endast består av tre krypin till sovrum, vardagsrum och kök bör detta byggas ut eller bytas ut mot en större variant efter cirka ett år när den lilla behöver ett eget litet krypin.  


Men vad vi längtar! Jag skulle kunna rabbla upp tusen anledningar till att skaffa ett tredje barn! Titta bara på det här klippet. Jag tror till och med att jag skulle vilja ha fyrlingar. Eller förresten - kanske inte... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0