Ljusa tider

Det är ju inte ofta man kan säga att det finns tid. Tid brukar ofta vara en bristvara. Men just nu kan jag nog säga att jag har tid. Havandeskapspenning, lugn och ro för att moderkakan ska sitta där den ska, ingen bil hemma om dagarna... Plötsligt kan jag ta tag i alla de liggande projekten. Skrivbordsstolen har jag klätt om, lådor har rensats, gamla räkningar har slängts, vaggan har fått ny sänghimmel och nytt spjälskydd, virkat ett lapptäcke... Men det största projektet är nog att ta hand om alla framkallade foton, barnens teckningar och diplom som i tio års tid bara har lagts på hög i en stor låda. Jag sliter verkligen mitt hår. När togs det här kortet? Vems är födelsedagskalaset? Är hon nio månader gammal eller ett år? Vilken lättnad när jag är färdig!

Här är ett av mina färdiga projekt. Jag fick en gammal lampa av min mamma och pappa. Tråkigt nog tog jag inget "före-kort". Sladden var gammal och gulnad och skärmen var virkad. Sladden ersatte jag med svart textilsladd och stommen målade jag svart. Vips en ny lampa!  

   Foto: Johanna Alvemo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0